Sunday, July 7, 2013

GLA Membantu Hamil

Assalamualaikum all !

Bulan ni sperti biasa ade promo Shaklee..dan promo produk tuk bulan ni ialah GLA Complex. Beli 6 percuma 1..Yeayy..sape nk GLA dgn hrga lbih murah..Cpt2 pm daku yer !!



Apa itu GLA?

GLA atau nama saintifiknya dikenali sebagai Gama Linoleik Acid (GLA). Ia merupakan bahan binaan bagi prostaglandin. Apa pula prostaglandin? Prostaglandin merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi. Ia juga adalah anti keradangan, anti pembekuan darah disamping mengurangkan tekanan darah

FAEDAH

Antara faedah2 GLA:

--> GLA dikatakan membantu mengurangkan keradangan yang biasa dalam sindrom pra-haid(PMS), arthritis  rhematoid dan ECZEMA.
--> Membantu mengurangkan sakit dan kebas yang berkaitan dengan masalah kencing manis.
--> GLA juga dikatakan dapatmembantu mengawal kencing manis (jenis 2) dengan membaiki kadar insulin
kolesterol. 
--> GLA juga membantu dalam menyingkirkan lebihan berat badan terutama bagi yang ingin mengurangkan berat badan.




GLA MEMBANTU UNTUK HAMIL

--> GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. 
--> GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawal-atur proses-proses badan yangg normal. 
--> Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong 
sistem imun dengan memelihara integriti sel

Bagaimana GLA membantu anda hamil?

--> Bagaimana GLA Complex membantu dalam PMS (senggugut)? Ini kerana, apabila seseorang mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya. Menurut kajian, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan 
GLA(gamma linolenic acid) itu tadi. Jadi sebagai memenuhi GLA yang kurang tadi, pengambilan GLA complex adalah perlu.

Bagaimana GLA Complex membantu untuk cepat hamil? 

--> GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Perasan tak sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. 

--> Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk  berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. 

-->Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada chance sebab sperma masih ada 
di situ sampai hari ke-5.

Jadi, puan2 yang masih belum dikurniakan rezeki anak, cuba periksa cecair serviks anda. Kalau cecair tu tebal, kecoklatan, kering, itu petanda kurang baik sebab ia boleh menghalang persenyawaan.

Jadi, penting ya puan2 untuk mengenali ‘cecair kesuburan’ kita ni.
Bagaimana pula kalau dah subur, adakah akan terlebih subur bila ambil GLA complex? Jawapannya tidak, GLA complex membantu mereka yang kurang subur, tapi kalau dah subur tu takdelah sampai sebulan 2-3 kali bertelur :D






SIAPA YANG MEMERLUKAN GLA?

--> Golongan wanita yang menghidap Pre Menstrual Syndrom atau PMS. 
--> GLA sangat diperlukan oleh pengidap arthritis rheumatoid dan eczema 
--> mereka yang menghadapi masalah kencing manis 
--> mereka yang bimbang dengan lebihan berat badan
--> Wanita yg ingin meningkatkan kesuburan


Jom kita baca testimoni mereka yg da berjaya !



Berjaya Hamil




Ok, jika anda mempunyai msalah2 seperti yg daku nyatakan tadi,, jgn segan silu..boleh pm/sms daku tuk bertanya dan leraikan kekusutan yg ade dlm fikiran anda 2 yer..

Jom pm daku cpt2..HARGA?? Memang TERBAEK PUNYER

017-9138303
Pm me anytime..anywhere..

InsyaALLAH ada jalannye!!

No comments:

Post a Comment